Cuma, Mart 09, 2007

Elfida ve Haluk Levent...

17 Ağustos 1999 sabahı büyük bir acıyla sarsılmıştık. Saat 03:02'de merkezi Kocaeli-Gölcük olan 7.4 şiddetinde büyük bir deprem yaşadık. Bir gün gecikmeli olarak Yalova'ya gittim ve enkaz kaldırma çalışmalarına katıldım. Kulağımız enkazın altından gelebilecek seslerdeydi. En ufak bir ses, bir hayatın kurtulması anlamına gelebilirdi.

Biraz ileride çok tanıdık bir simayı farkettim, Haluk Levent. Yanına gidip gayri ihtiyarı "Haluk abi, burada ne işin var?" dedim. "Ne demek yani, hepimizin burada işi yok mu?" dedi. Söylediğimden utandım, "haklısın abi" diyebildim. Orada aslında çok ünlü sima vardı. Siyasiler vardı, Savaş Ay gibi rating düşkünü gazeteciler vardı, ama hiç kimse elini enkaza sürmüyordu. Herkes izliyordu. Haluk Levent bütün gün bizimle birlikte çalıştı.

Geçtiğimiz günlerde Haluk Levent'in Elfida parçasını dinleme imkanı buldum. Şarkı adıyla, anlattıklarıyla "benim bir hikayem var" diyordu adeta. İnternette araştırdım, Elfida'nın kanser tedavisi görürken 9 yaşında hayatını kaybeden küçük bir kız olduğunu öğrendim. Haluk Levent'in tedavi masraflarını üstlendiği 15'e yakın kanser hastasından biriymiş. Elfida hayatını kaybedince Haluk Levent evine kapanmış. Bu parçayı dinleyince de hıçkırıklara boğuluyormuş.


Yüzün geçmişten kalan, aşka tarif yazdıran
Bir alaturka hüzün, yüzün kıyıma vuran
Anne karnı huzuru, çocukluğumun sesi
Senden bana şimdi zamanı sızdıran

Şımartılmamış aşkın sessizliğe yakın
Kimbilir kaçyüzyıldır sarılmamış kolların
Sisliydi kirpiklerin ve gözlerin yağmurlu
Yorulmuşsun hakkını almış yılların

Elfida bir belalı başımsın
Elfida beni farketme sakın
Omuzumda iz bırakma yüküm dünyaya yakın
Elfida hep aklımda kalacaksın

Elfida sen eski bir şarkısın
Elfida beni farketme sakın
Omuzumda iz bırakma yüküm dünyaya yakın
Elfida hep aklımda kalacaksın.

Bu parçayı Tarkan'dan dinlesem şaşırırdım, Serdar Ortaç'dan dinlesem şaşırdım, ilişkilendiremezdim. Ama Haluk Levent'den dinlediğimde ve şarkının hikayesini öğrendiğimde hiç şaşırmadım. Bu şarkıyı ancak o acıları gerçekten hisseden bir kişi böyle söyleyebilir.

Şarkıyı bir an önce dinleyebilmek için internetten utana sıkıla mp3'ünü indirmiştim. Bu öğlen de gidip albümünü alacağım. Haluk Levent'in kazandığı paraların doğru yerlere gittiğinden hiç şüphem yok.

Ve hoşçakal küçük Elfida...

Bora YÜRET
09 Mart 2007, Ankara