Perşembe, Şubat 21, 2008

HedefBilgi IT Academy değil, HedefBilgi Bilişim Akademisi!!!

Dün bizden daha önce eğitim almış birisinin özgeçmişini, kişi hakkında fikrimi almak için bana gönderdiler. Eğitimler bölümünde veritabanı yönetimi eğitimlerini HedefBilgi IT Academy'den aldığı yazıyordu.

Beynimden vurulmuşa döndüm. Biz ne zaman IT Academy olduk, nerede IT Academy yazdık? Hemen ilgili kişiyi aradım ve bu yanlışı düzeltmesini istedim. O da yabancı bir şirkete özgeçmişini gönderirken HedefBilgi IT Academy yaptığını, ondan sonra da öyle kaldığını anlattı. HedefBilgi Bilişim Akademisi'nin bir şirket ismi olduğunu, yabancı şirkete başvurulurken HedefBilgi IT Academy yapılamayacağını, gerekirse yanına parantez içinde IT Academy yazabileceğini söyledim ve gerekli düzeltmeyi yapmasını rica ettim.

2005'de HedefBilgi'yi kurarken çevremden onlarca isim önerisi gelmişti. EuroTrain, vs. gibi öneriler vardı. Birinci önceliğimin Türkçe isim olduğunu söyledim. İsmi de HedefBilgi olarak belirledik. Ve de HedefBilgi IT Academy demedik, HedefBilgi Information Technologies de demedik. HedefBilgi Bilişim Akademisi dedik. Bazı kişiler "IT sektöründe bu tarz isimlerin tutmayacağını" söylemişti. Ben de "IT sektöründe tutunamazsak, bilişim sektöründe tutunmaya çalışırız" demiştim. Türkçe isim olmazsa olmazımızdır.

Bundan 14 sene önce bisikletimi tamir ettirmek için Akın Abi'ye gitmiştim, Etlik'te. Girişte "Akın Bicycle Palace" diye yeni bir tabela duruyordu. Akın Abi'ye ne olduğunu sordum, "şimdi böyle moda, böyle yazmazsak yabancılar anlamaz" dedi. "Türkler anlıyor mu?" dedim, "kör müsün, yanında kocaman bisiklet resmi var" dedi. "Yabancılar kör mü, onlar resimden anlamıyor mu?" dedim, cevap veremedi. "Senin aklın ermez öyle şeylere, getir de bisikletini yapalım" dedi, "Hayır" dedim, "Yabancılara gösterdiğin saygıyı bize de göstermek zorundasın. Bu tabela Türkçe olmadığı takdirde artık sana gelmeyeceğim" deyip çıkıp gittim. Akın abi daha sonra tabelayı Türkçesi ile değiştirdi ama, benim bir daha gitmek içimden gelmedi.

Aynı hatayı biz de yapmayacağız. Türkiye'de, Türklere hizmet veren, bir Türk şirketiyiz. Adımız da, dilimiz de her zaman Türkçe kalacaktır.

Bora YÜRET
21 Şubat 2008, Ankara

4 yorum:

joshua dedi ki...

I must say that this is one of the very best blogs I've ever visited!

Congrats!

PALAVROSSAVRVS REX

Tonguç dedi ki...

Dilimiz en değerlimiz, ona bunca saldırı altında iken sahip çıkmalı ve çok özen göstermeliyiz.

Seçiminin örnek olması ve bu ülkede yeni "Türksel" benzeri facialar yaşanmaması dileğiyle..

Adsız dedi ki...

Bu yazınızı okuduğumda çok duygulandım,tüylerim diken diken oldu.Türkçeye gösterdiğiniz hassasiyet için tebrik ederim.

Bu günlükteki bütün yazılarınızı okudum,kalbiniz çok temiz.Başarılı olmanız için dua edenlerden birisi de ben olacağım.

Sağlıcakla kalın,

Hülya

Ogan Ozdogan dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.