Cumartesi, Temmuz 21, 2007

Oracle Veritabanı Yöneticisi (DBA) Yetiştirme Programı Başlıyor...

6 aylık bir aradan sonra eğitim sektörüne geri dönmeye karar verdim. Bu kararımda öğretmeyi çok sevmemin ve eğitim tarafından ayrı kalamayacağımı anlamamın yanı sıra, sektörde verilen eğitimlerin amaçtan giderek uzaklaşması, ticari kaygıların ön planda tutulması, eğitim veren kişilerin OCP sertifikası olmayan kişiler olması, vb. sebeplerin de payı olmuştur.

Eğitim tarafına ara vermiştim çünkü firmalara bağlı çalışıyordum. Kendi eğitim dökümanlarımı seçemiyordum, kendi eğitim konularımı seçemiyordum. Gerekli olduğuna inandığım kısımları anlatamazken (örneğin, export-import, hangi eğitim dökümanında var?), gereksiz bulduğum birçok bölümü anlatmak zorunda kalıyordum. Bu sorunu da eğitimleri kendi şirketim üzerinden vermeye başlayarak çözdüm. Şimdi eğitimlerimde bana göre bu alanda en iyisi olduğuna inandığım Sideris firmasının eğitim dökümanlarını dağıtıyorum. Eksik olduğuna inandığım yerleri de Türkçe dökümanlar yazarak kapatıyorum. Dolayısıyla eğitimlerin daha fazla içime sindiğini söyleyebilirim.

Danışmanlık yaptığım projelerde çoğu zaman yedek alınmadığını, tuning çalışmalarını yapılmadığını görüyorum. Bunun sebebi de sektördeki iyi veritabanı yöneticisinin azlığı. Yokluğu demiyorum, DBA başlığı ile çalışan, ama çalışma hayatı boyunca hiç RMAN ile yedek almamış ya da bir sorgunun bir indeksi ne zaman kullanıp ne zaman kullanmayacağını bilmeyen DBA'ler var. Bu kişiler hem biliyor gibi görünüp eğitim almayı reddediyorlar, hem veritabanı yöneticiliği mesleğine zarar veriyorlar, hem de çalıştıkları kurumları yüksek risk altında bırakıyorlar.

Şimdi önümdeki hedef, veritabanı yöneticisi yetiştirmek. Farklı farklı zamanlarda farklı farklı kurumlardan alınmış, dolayısıyla entegrasyonu sağlamanın zor olduğu eğitimler yerine, tüm eğitimlerin paket bir programda alınması. Dolayısıyla da sorumluluk alınabilmesi. Sektördeki Oracle eğitimlerinde ciddi bir pratik eksikliği görüyorum. PL/SQL gibi çok önemli bir dile, OCP sertifika programında neredeyse hiç yer verilmiyor. Sizden her tablodaki kayıt sayısını istediğimde bunu PL/SQL ile 1 dakikada yapabilirsiniz, ama TOAD ile yapmaya çalışırsanız hem komik olur, hem de tablo sayısına göre saatler sürebilir. Dolayısıyla kendi eğitim programıma PL/SQL'i de ekledim. Eğitim programı tamamlandığında direk olarak projeye katılmaya hazır kişiler yetiştirmeyi planlıyorum. Tabi bu programa katılacak kişilerin kendi isteklerine de bağlı.

Sonuç olarak projede çalışmayı bırakıp, gerçek işime döndüm. Bu programdan yetişecek kişileri önemli projelerde görmekten büyük mutluluk duyacağım ve bunun için elimden geleni yapacağım. HedefBilgi Bilişim Akademisi yakın bir zamanda Türkiye'nin en iyi Oracle eğitimi veren ve en iyi Oracle DBA yetiştiren kurumu olarak bilinecektir. 22 Eylül'de başlayacak Oracle Veritabanı Yöneticisi (DBA) Yetiştirme Programı'da bunun başlangıcı olacaktır.

Görüşmek üzere,

Bora YÜRET
22 Temmuz 2007, Ankara