Salı, Temmuz 31, 2007

HAYVANLARA SU VERİN, ÖLÜYORLAR...

Haftasonu işim gereği İstanbul'daydım. Pazar sabahı kahvaltıdan sonra Kadıköy'de yürüyüşe çıktım. İstanbul gerçekten çok güzel bir şehir. İşlerim olmasa bütün gün vapurla karşıdan karşıya geçebilirim. O kadar güzel.

Kadıköy'de Pazar sabahı hava çok sıcaktı. Gazete ve bir şişe soğuk su alıp ağaç gölgesinde bir banka oturdum. Biraz su içtim, sonra da gazetemi okumaya devam ettim. Bankın ön taraflarına bir köpek geldi. Gitmeyince dikkatimi çekti, gazeteyi indirip baktım. Hiç kıpırdamadan yanımdaki su şişesine bakıyordu. Yanımda kap benzeri birşey olmadığı için suyu avucuma döktüm. Çekine çekine geldi ve içmeye başladı. Su zaten az kaldığı için bitti. Ama o hala şişeye bakmaya devam ediyordu :)

Yakındaki büfeden bir şişe su daha aldım, bir de plastik bardak. Köpek şişedeki bütün suyu kana kana içti. Sonra dönüp etrafıma baktım. Parklarda, bankların yanında insanların ellerindeki sudan içebilmek için yanaşmaya çalışan köpekler vardı. Ama biz onları görmüyorduk. 4 ya da 5 şişe su aldım hepsinin içmesi için. Hepsine tek tek su içirdim. Suyu içtikten sonra peşimden gelmeye çalışmaları, hareketlenmeleri, kuyruk sallamaları, benimle oyunlar oynamak istemeleri benim için büyük bir mutluluktu diyebilirim.

Parkta bulunan zabıta görevlilerinden köpekler ve kuşlar için su kabı bulundurmalarını, hayvanların susuzluktan öleceklerini söyledim. Haklı olduğumu söyleyip, büyük bir kabı suyla doldurup parka koydular. Ben giderken başka köpekler su içmek için toplanıyordu.

İnsanlar olarak etrafımızda bizim dışımızda yaşayan canlıları görmüyoruz. Küresel ısınmaya sebep olan köpekler ya da güvercinler değil, bizleriz. Ama susuzluktan ölenler onlar! Bu adaletsizliği düzeltmek adına onlara su verin. Evinizin balkonuna kuşlar ve güvercinler için su koyun, sokaklara köpekler, kediler ve diğer canlılar için su kapları bırakın. Biz görmüyoruz ama onlar ölüyorlar. Hiçbir canlı susuzluktan ölmeyi hak etmiyor.

Bora YÜRET
31 Temmuz 2007, Eskişehir