Çarşamba, Mayıs 30, 2007

Yedikule Hayvan Barınağı'na yardım ediyoruz, bugün çok huzurluyum...

Sokaklarda sahipsiz, aç kalmış, insanlar tarafından eziyet edilmiş, yavruyken bir heves alınıp azıcık büyünce bıkılıp sokağa atılmış hayvanları gördükçe içim burkulur. Bir haber bülteninde savunmasız bir sokak köpeğinin canlı canlı çöp konteynırına atılması(canlı canlı diyorum, konteynır içine atılan çöpleri daha az yer kaplasın diye sıkıştıran bir alet!) ve o köpeğin son kez kameraya bakışı gözümün önünden hiç gitmez ve ömrüm boyunca da gitmeyecek.

Ama bu hayvanlara yardım etmek sanıldığı kadar kolay iş değil. Yaşamaları için barınak lazım, hastalanmamaları için barınakların dezenfekte edilmesi lazım, ve de yaşamlarını sürdürebilmeleri için yiyecek lazım. Bunları bireysel çabalarla sağlayabilmek çok zor.

Benim hep hayalini kurduğum barınağı Fatih Belediyesi yapmış, Yedikule Hayvan B
arınağı. http://www.fatihbelediyesiyedikulehayvanbarinagi.com adresinde siteleri de var. Çok güzel tasarlanmış, hayvanların çok temiz ve sevgiyle bakıldığı bir barınak.


Yaklaşık 2000 civarında evcil hayvana bakıyorlar, tedavilerini üstleniyorlar, ve karınlarını doyuruyorlar. Bu maliyetleri karşılayabilmek için de sitelerinden hayvanseverlere acil ihtiyaçlarının karşılanması için çağrı yapıyorlar.

Ben de bu oluşumun başındaki, o barınağa kendisini adamış Meral Hanım ile e-posta yoluyla temasa geçtim. Meral Hanım 1 litre sütün bile kendileri için çok önemli olduğunu söyledi. Kuru mama ve süt sıkıntısı çektiklerini söyledi.

Bir kerelik bir yardımdan çok düzenli olarak yardım edebilmek önemliydi. HedefBilgi Bilişim Akademisi olarak eğitim gelirlerinin bir bölümü ile bu kuruma düzenli olarak yardım etme kararı aldık. Acil ihtiyacın karşılanmasına yardımcı olmak amacıyla 50 litre süt ve 15 kg. kuru mama siparişimiz sabah ellerinde olacak.

İnsanlar olarak doğadaki birçok canlının yaşama hakkını elinden aldığımızı düşünüyorum. Onların birazcık daha şefkate ihtiyaçları var. Bu barınakta da şefkate doymuş gözüküyorlar. Bizim de çorbada az da olsa tuzumuz olacağı için bugün çok mutluyum ve çok huzurluyum. İmkanı olan herkesi de bu şirin barınağa mama alarak, süt alarak, veteriner giderlerine katkıda bulunarak yardım etmeye çağırıyorum.

Bora YÜRET
30 Mayıs 2007, Ankara